Makalah Bahasa Jawa
MAKALAH KONFLIK EKONOMI Disusun Kanggo Tugas Mata Pelajaran Bahasa Daerah – Bahasa Jawa Kelompok : Anggun Prameswari ...
MAKALAH KONFLIK EKONOMI
Disusun
Kanggo Tugas Mata Pelajaran
Bahasa
Daerah – Bahasa Jawa
Kelompok
:
Anggun Prameswari K / 04 Fatah Kurniawan / 11
Charinda Dwi Ariesta / 08 Gousa Lexy L / 15
Dzakwan Nabih / 09 Iing Merillarosa K / 16
PEMERINTAH KOTA MALANG
DINAS PENDIDIKAN KOTA MALANG
SMA NEGERI 1 MALANG
JL. TUGU UTARA NO.
1 telp (0341) 366454 FAX (0341) 329487
Website : http://www.sman1-mlg.sch.id
email : mitrekasatata@sman1-mlg.sch.id
MOTTO
-Kawula mung saderma, mobah-mosik kersaning Hyang sukmo( Lakukan yang kita bisa, setelahnya
serahkan kepada Tuhan.)
-Golek sampurnaning urip lahir batin lan golek kusumpurnaning pati ( Kita bertanggung jawab untuk mencari kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat )
-Manungsa mung ngunduh wohing pakarti. (Kehidupan manusia baik dan buruk adalah akibat dari perbuatan manusia itu sendiri. )
-Gusti iku cedhak tanpa senggolan, adoh tanpa wangenan (Tuhan itu dekat meski kita tubuh kita tidak dapat menyentuhnya dan akal kita dapat menjangkaunya )
-Memayu hayuning pribadi; memayu hayuning kulawarga; memayu hayuning sesama; memayu hayuning bawana( berbuat baik bagi diri sendiri, keluarga, sesama manusia, makhluk hidup dan seluruh dunia.)
-Golek sampurnaning urip lahir batin lan golek kusumpurnaning pati ( Kita bertanggung jawab untuk mencari kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat )
-Manungsa mung ngunduh wohing pakarti. (Kehidupan manusia baik dan buruk adalah akibat dari perbuatan manusia itu sendiri. )
-Gusti iku cedhak tanpa senggolan, adoh tanpa wangenan (Tuhan itu dekat meski kita tubuh kita tidak dapat menyentuhnya dan akal kita dapat menjangkaunya )
-Memayu hayuning pribadi; memayu hayuning kulawarga; memayu hayuning sesama; memayu hayuning bawana( berbuat baik bagi diri sendiri, keluarga, sesama manusia, makhluk hidup dan seluruh dunia.)
i
KATA PENGANTAR
Puji
syukur Alhamdulillah dateng Dzat ingkang Moho Murah,ingkang paring taufiq lan
hidayah,sahingga kanthi semangat bergairah, penulis sedaya saget ngrampungaken
tugas Bahasa Jawa “Makalah Konflik Ekonomi”. Penulis uga ngaturake matur suwun
dening guru basa jawa yaiku Ibu Eti sing sampun mbimbing penulis.
Menawisusunan
punika kirang sempurna, kula sedaya
nyuwun kanthi ridhoning amanah di pun leresaken supados genah lan mugiya
tugas niki saget manfaat lan ugi Barokah. Tumrap poro ummah Fiddunya wal
akhiroh. Amin
Malang,
1 September 2014
Penulis
ii
DAFTAR ISI
§
Motto
……………………………………………………………………………i
§
Kata
Pengantar …………………………………………………………….........ii
§
Daftar
isi ………………………………………………………………………..iii
§
BAB
1: PENDAHULUAN
A.
Latar
Belakang …………………………………………………………….1
B.
Rumusan
Masalah ………………………………………………………....2
C.
Tujuan……………………………………………………………………...2
§
BAB
2 : PEMBAHASAN
A.
Pembahasan
Konflik Ekonomi…………………………………………….3
§
BAB
3 : PENUTUP
A.
Kesimpulan
………………………………………………………………..7
B.
Saran
……………………………………………………………………....7
§
Daftar
Rujukan………………………………………………………………...8
iii
BAB 1
PENDAHULUAN
Ing bab
pendahuluan iki, penulis njabarno pendahuluan sing meliputi (1) latar belakang
(2) rumusan masalah (3) tujuan
1.1 LATAR BELAKANG
Janji
capres cawapres sing bakal ngupayaake kesejahteraane masyarakat,aja nganti kaya
saiki kemakmuran saya mundhak nanging pemerataane amburadul banget.Perkembangan
sing mbutuhake kawigaten mligi kanggone pemerintahan anyar mengkone,yaiku
tingkat kemiskinan sajroning rong taun iki angel banget mudhune lan
ketimpang(njomplange) kesejahteraan saya amba.Mundhake kemakmuran rata rata
4,87% nanging penyebarane ora rata.Kelompok
40% ne warga sing pangasilane asor,undheke kesejahteraan mung ±2%,dene kelompok
20%ne warga sing pangasilane dhuwur,undhake kesejahteraane nganti nggayuh
sandhuwure 8%,Sahingga Sing sugih
luwih saya sugih,seng mlarat saya mlarat.Ing perkotaan njomplange luwih
dhuwur tinimbang ing padesaan.Kawigatene pemerintah kudu serius,awit negara
kita njompange paling dhuwur sa Asia Timur.
Janji capres cawapres sing bakal ngupayaake kesejahteraane masyarakat,aja nganti kaya saiki kemakmuran saya mundhak nanging pemerataane amburadul banget.Perkembangan sing mbutuhake kawigaten mligi kanggone pemerintahan anyar mengkone,yaiku tingkat kemiskinan sajroning rong taun iki angel banget mudhune lan ketimpang(njomplange) kesejahteraan saya amba.Mundhake kemakmuran rata rata 4,87% nanging penyebarane ora rata.Kelompok 40% ne warga sing pangasilane asor,undheke kesejahteraan mung ±2%,dene kelompok 20%ne warga sing pangasilane dhuwur,undhake kesejahteraane nganti nggayuh sandhuwure 8%,Sahingga Sing sugih luwih saya sugih,seng mlarat saya mlarat.Ing perkotaan njomplange luwih dhuwur tinimbang ing padesaan.Kawigatene pemerintah kudu serius,awit negara kita njompange paling dhuwur sa Asia Timur.
Janji capres cawapres sing bakal ngupayaake kesejahteraane masyarakat,aja nganti kaya saiki kemakmuran saya mundhak nanging pemerataane amburadul banget.Perkembangan sing mbutuhake kawigaten mligi kanggone pemerintahan anyar mengkone,yaiku tingkat kemiskinan sajroning rong taun iki angel banget mudhune lan ketimpang(njomplange) kesejahteraan saya amba.Mundhake kemakmuran rata rata 4,87% nanging penyebarane ora rata.Kelompok 40% ne warga sing pangasilane asor,undheke kesejahteraan mung ±2%,dene kelompok 20%ne warga sing pangasilane dhuwur,undhake kesejahteraane nganti nggayuh sandhuwure 8%,Sahingga Sing sugih luwih saya sugih,seng mlarat saya mlarat.Ing perkotaan njomplange luwih dhuwur tinimbang ing padesaan.Kawigatene pemerintah kudu serius,awit negara kita njompange paling dhuwur sa Asia Timur.
1.2 RUMUSAN
MASALAH
1.2.1
Kepriye keadaane
perekonomian ing Indonesia?
1.2.2
Kepriye carane
ngatasi masalah perekonomian ing Indonesia?
1.3
TUJUAN
1.3.1
Mangerteni kahanan perekonomian ing
Indonesia
1.3.2
Mangerteni kepriye carane ngatasi perekonomian ing
Indonesia
BAB II
PENJELASAN
Ing
bab analisis lan pembahasan iki, penulis njabarno analisis lan pembahasan seng
meliputi (1) keadaan perekonomian ing Indonesia, lan (2) carane ngatasi masalah
perekonomian ing Indonesia.
2.1 Keadaan
Perekonomian Ing Indonesia
Indonesia
nduweni ekonomi berbasis pasar. Ing ekonomi iki, pemerintah ndueni peran
penting. Keadaan ekonomi keuanggan ing awal kamardikan bangsa Indonesia iseh
akeh kekurangane, akibat inflasi seng dhuwur seng disebabno amarga mata uang
seng beredar ing Indonesia luweh tekan siji. Ing jaman iku, diperkirakan mata
uang Jepang seng beredar ing masyarakat luweh tekan 4 miliar. Kelompok seng
paling sengsoro amarga inflasi yaiku para petani. Ing jaman Jepang, petani iku
produsen seng paling akeh nyimpen mata uang Jepang. Gawe sementara pemerintah
RI netapno onok 3 mata uang seng berlaku ing wilayah RI, yaiku mata uang De Javasche Bank, mata uang pemerintah Hindia
Belanda, lan mata uang pendudukan Jepang. Andasar teori moneter, akehe jumlah
duwit seng beredar mempengaruhi mundakke tingkat harga.
Ing jaman saiki, menurut Bank Dunia,
Indonesia minangka negara kanthi PDB (Produk Domestik Bruro) nomer 4 sadonyo
adhedasar prioritas daya beli. Negara Asia liyane eng mlebu urutan 10 besar
yaiku RRT, India lan Jepang. Nanging perkembangan liyane sing mbutuhake
kawigaten mligi kanggone pemerintahan anyar mengkone, yaiku tingkat kemiskinan
sajroning rong taun iki angel banget lan ketimpangan kesejahteraan saya amba.
Mundhake kemakmuran rata-rata 4,87 %,
nanging panyebarane ora rata. Kelompok 40 % - ne warga sing penghasilane asor,
undhake kesejahteraan mung ± 2 %, dene kelompok 20 %-ne warga sing penghasilane
dhuwur, undhake kesejahteraane nganti nggayu sadhuwure 8 %. Tegese wong sing
miskin nampa asil pembangunan luwih sithik tinimbang sing sugih. Male sing
sugih saya sugih, sing mlarat saya mlarat.
Kualitas sumber daya manusia Indonesia
uga isih rendah. Akeh penduduk seng putus sekolah. Iku iso mempengaruhi
perekonomian Indonesia. Yen sumber daya manusia Indonesia kualitase kurang,
tenaga ahli ing negara iki uga kurang. Akibate pembangunan iso terhambat. Akeh
banget perusahaan-perusahaan seng mbutuhake tenaga kerja ahli. Nanging
perusahaan iku luweh meleh njupuk wong luar negeri seng luweh pinter, sekolahe
luweh dhuwur lan luweh bepengalaman tinimbang masyarakat Indonesia. Penduduk
Indonesia seng nomer 4 tertinggi sak dunia iku, kudune iso dadi keuntungan yen
sumber daya manusia iku mau dilatih lan diajari supaya masyarakat Indonesia
berkualitas.
Ora mung sumber daya manusia seng akeh,
ing Indonesia uga sugih sumber daya alame. Nanging Indonesia mung expor barang
mentahe nang negaa liya dudu barang seng wes matenge. Contone wae Indonesia
duwe pertambangan emas. Emas seng iseh rupa konsentrat ora teratur langsung di
ekspor nang negara liya amarga Indonesia ora duwe alat lan tenaga ahli seng iso
ngerubah konsentrat emas iku mau dadi emas seng wes mateng. Eman banget amarga
yen negara iki iso ngloah bahan alam secara ptimal negara iki kekayaane saya
akeh. Nanging perlu diperhatekno yen terus-terusan nggali sumber dayaa alam,
akibate iku pra apik gawe lingkungan.
Adhedasar pengeluaran rumah tangga,
manut BPS (Badan Pusat Statistik), angka rasio gini mundhak, saka 0,33 ing
tahun 2002 dadi 0,41 ing tahun 2011
nganti 2013, wujud angka sing paling njomplang wiwit Indonesia mardika.
Angka rasio dewe duweni pengertian yaiku angka beban tanggungan seng nunjukno
besar beban tanggungan penduduk usia produktif menyang penduduk usia non
produktif.
Njomplange angka rasio ing perkotaan
malah luweh dhuwur tinimbang ing karang padesan. Ing kutha, angka rasio gini
0,34 tahun 2013 lan katone saya abot. Ing pedesan, taun 2013 angkane 0,34, taun
2012 saya mudhun dadi 0,33 lan mudhun maneh didi 0,32 ing haun 2013. Yan
ndeleng antar propinsi, ana 8 propinsi sing njomplange sandhuwure rata-rata
nasional taun wingi, yaiku Sumatra Utara, DKI Jakarta, Sulawesi Selatan,
Sulawesi Utara, Papua Barat, DI Yogyakarta, Gorontalo, lan Papua. Sing
njomplange paling dhuwur yaiku ing Papua, rasio gini-ne 0,44. Dene seng paling
cendhek Bangka Belitung angka rasio gini-ne 0,31. Kawigetene pemerintah kudu
serius, awit ing negara Indonesia njomplange paling dhuwur sak Asia Tenggara.
Keadaan ekonomi Negara Indonesia perlu
terus diperhatekno. Indonesia kudu iso bangkit lan bersaing ambek negara-negara
maju liyane.
2.2 Carane Ngatasi Masalah
Perekonomian Ing Indonesia
Ketimpangan
ngene iki kudu dirampungi, senajan ora gampang solusine. Ora ona cara seng
langsung pas, langsung dadi kudu ana prosese. Carane kudu kanthi perencanaan
strategi lan kawicaksanaan jangka panjan, terus menerus lan sambung sinambung.
Kanggo nyiptakake lapangan kerja lan ngundhakake nilai tambah (pendapatan
perkapita) pemerintah kudu konsisten ngerem ekspor komoditas berbahan sumber
daya alam mentah. Sunber daya alam dimanfaatno sak prlune wae, ora oleh
dieksploitasi negara dewe opo maneh dieksploitasi negara liya.
Pemerintah
uga kudu iso mindhahake tenaga kerja saka sektor pertanian marag sektor non
pertanian. Sing tegese mbangun industri
manufaktur kelebu agro industri berbasis karang padesan. Kudu ana
reforma agraria yaik menehi para kadang tani akses sing luweh adil ing akses
tanah.
Pendidikan
uga perlu diperhatekno guna nduweni sumber daya manusia sing berkualitas lan
ahli supaya jumlah pnduduk Indonesia sig akeh iso nggawa keuntungan ora malah
nggawe beban. Peralatan-peralatan sing canggih uga dibutuhno. Percuma yen ono
sumber daya mausia sing apik, nanging ora ana alat-alat canggih sing iso digawe
mroduksi barang. Masyarakat yo kudu pinter-pinter ngolek peluang gawe mroduksi
barang seng nilai juale dhuwur. Komoditas ekspor Indonesia kudune ditingkatno,
artine negara iki ora oleh teru-terusan ngimpor barang saka luar negeri. Yen
ters terusan ngimpor, produsen dalam negeri iso mati lan nimbilno masalah anyar
maneh.
Isih
ana maneh sing ora kalah pentinge, yaiku nyuda subsidi energi lan dhanane
kanggo mbangun infrastruktur serta program perlindungan sosial lan
penanggulangan kemiskinan. Program iki dibutuhno banget opo maneh gawe
daerah sing terpencil. Pembangunan sing
isih ora rata ngakibatno daerah terpencil isih minim fasilitas umum, contone
sekolahan, rumah sakit, lan kebutuhan transportasi. Ing daerah terpencil iki
sebagian masyarakan tergantung saka alam artine sebagian besar mata pencariane
iku petani nanging teknologi seng digawe taksih sederhana. Saenggo barang seng dihasilake
ora iso akeh. Ing daerah terpencil, tenaga pengajar sekolah uga kurang. Ora
heran yen penduduke akeh seng buta huruf. Pemerintah intene kudu ngusahakno
supaya pembangunan iku iso rata sak Indonesia.
Rakyat
Indonesia kudu eling cita cita luhur bangsa Indonesia iku, mbangun masyarakat sing adil lan makmur,
dudu sing makmur lan adil. Iku tegese adil mono luwih penting tinimbang makmur
iku dhewe. Adil tegese warata pangedume. Kaya saiki kemakmuran iku nambah, nanging
ora ing kabeh daerah Indonesia.
BAB III
PENUTUP
Ing
bab penutup iki penulis nyampeake simpulan lan saran.
3.1 Simpulan
Perekonomian
ing Indonesia kurang apik. Amarga pemerintah durung iso memanfaatake sumber
daya alam lan sumber daya manusia sing ana ing negara iki. Akibate kesenjangan
taksih dhuwur. Wong sugih tambah sugih lan sing mlarat tambah mlarat. Kanggo
ngatasi masalah perekonomian ing Indonesia iso ambek cara ningkatake sumber
daya manusia lewat wajib belajar 9 tahun, hemat energi,
3.2 Saran
Kanggo
ngatasi masalah perekonomian ing Indonesia iso ambek cara ningkatake sumber
daya manusia lewat wajib belajar 9 tahun, hemat energi. Pemerintah kudu pinter
mengelola SDM lan SDA carane, sumber daya manusiane ditempatake ing daerah sing
sumber daya alame sesuai.
DAFTAR RUJUKAN
Arikel “Kemakmuran
Nambah Nanging Saya njomplang”
Senin, 1 September 2014
Senin, 1 September 2014